Szkoła Pozytywnego Myślenia
We wrześniu wszystkie klasy zrealizowały zadania wynikające z programu Szkoły Pozytywnego Myślenia Instytut Edukacji Pozytywnej.
Wychowawcy przeprowadzili w swoich klasach pogadanki oraz warsztaty na temat bezpieczeństwa emocjonalnego i psychicznego dzieci i młodzieży. Powstała piramida potrzeb dziecka, którą przygotowali uczniowie z grupy 0 i wiele innych ciekawych prac.
Na zebraniu ogólnym dla rodziców pedagog p. Wioletta Turek omówiła najważniejsze zagadnienia związane z potrzebami emocjonalnymi naszych uczniów, a podczas ostatniej rady pedagogicznej zostały omówione działania na rzecz poprawy w naszej placówce bezpieczeństwa psychicznego i emocjonalnego naszych uczniów.
Dodatkowo rodzice wypełnili ankiety dotyczące tematu, a nasi uczniowie ankiety dotyczące bezpieczeństwa w szkole.
Wyniki ankiet zamieszczone są w programie profilaktyczno-wychowawczym szkoły.
Dodatkowo nauczyciele w miarę swoich możliwości przemycali we wrześniu liczne ciekawostki na temat zajęć
Zadania zaproponowane przez Szkołę Pozytywnego Myślenia sprawiły nam dużo przyjemnych wrażeń i zachęciły do podjęcia nowych działań na rzecz lepszej współpracy między rodzicami, uczniami i wychowawcami.
W październiku zrealizowaliśmy kolejne zadania z programu Szkoły Pozytywnego Myślenia.
W klasach , , i przeprowadzone zostały warsztaty o stresie, które nauczyły uczniów jak radzić sobie ze strachem i swoimi lękami. A także warsztaty o uważnosci, dzięki którym uczniowie mogli się zrelaksować i dostrzec to, czego wcześniej wokół siebie nie widzieli. Poczuć swój oddech, rozluźnić ciało Takie warsztaty przyniosły wszystkim uczestnikom dużo nowych, ciekawych doświadczeń. Były również częścią zadań realizowanych w czasie dni Zdrowia Psychicznego gdzie uczniowie mieli czas na gry planszowe , dzień leniwca ćwiczenia oddechowe , robienie tematycznych gazetek oraz innych warsztatów np. szczęśliwy człowiek , gdzie uczniowie odrysowywali swoje sylwetki i tworzyli zdrowego, radosnego człowieka.
W listopadzie nasi uczniowie wraz z wychowawcami i nauczycielami zrealizowali kolejne, ciekawe zadania ze Szkoły Myślenia Pozytywnego
Uczestniczyli w warsztatach, ktore dotyczyły samooceny w różnych kontekstach, również w kontekście Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka
W grudniu uczniowie klasy i wzięli udział w warsztatach pt.” Dzieci Ratują Gwiazdkę”
Było to kolejne zadanie, które otrzymaliśmy z Instytut Edukacji Pozytywnej Tym razem celem tego warsztatu było pobudzenie współpracy w środowisku szkolnym nastawione na wspieranie siebie nawzajem, budowanie poczucia sprawczości oraz kształtowanie postaw prospołecznych
Kolejny raz zrealizowaliśmy proponowane przez Szkołę Myślenia Pozytywnego działania. Tym razem dotyczyły one kreatywności naszych uczniów. Poprzez krótkie ćwiczenia na zajęciach, które polegały na pobudzeniu dzieci do kreatywnego myślenia, powstało wiele ciekawych pomysłów. Na warsztatach uczniowie wykorzystywali swoje umiejętności i siłę wyobrażni.