Aneks do Statutu
Aneks nr 1
do
Statutu Niepublicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej Caritas Diecezji Świdnickiej
im. ks. prałata Dionizego Barana w Świdnicy
Uchwałą nr 11/2022 Rady Pedagogicznej z dnia 14 września 2022 r. art. 72 ust. 1 oraz art. 80 ust. 1 pkt. 2, w związku z art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) wprowadza następujące zmiany :
- po §29 dodaje się §29a w brzmieniu:
„§ 29 a
Organizacja zajęć z wykorzystaniem metod i technik na odległość
- W wyjątkowych sytuacjach, na podstawie odrębnych przepisów, zajęcia edukacyjne oraz inne zadania szkoły mogą być wykonywane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Zajęcia edukacyjne, w tym zajęcia specjalistyczne, prowadzone w sposób określony w ust. 1 , odbywają się w czasie rzeczywistym, zgodnie z ustalonymi harmonogramami zajęć.
- Czas trwania zajęć, o których mowa w ust. 2 może być krótszy niż wynikający
z odrębnych przepisów, z zastrzeżeniem, że pozostały czas zajęć uczniowie spędzają bez użycia monitorów ekranowych, zgodnie ze wskazaniami nauczyciela. - W celu realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia
na odległość nauczyciele wykorzystują:
- dziennik elektroniczny,
- lekcje on-line z wykorzystaniem aplikacji Teams,
- strony internetowe, w tym strony: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, www.zpe.gov.pl,
- materiały dostępne na Centralnej Komisji Egzaminacyjnej,
- materiały prezentowane w programach publicznej telewizji i radiofonii,
- materiały wskazane przez nauczyciela, w tym podręczniki, karty pracy, ćwiczenia i zeszyty.
- Materiały niezbędne do realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość przekazuje się uczniom za pośrednictwem dziennika elektronicznego, poprzez aplikację Teams lub na zamkniętych grupach za pomocą komunikatorów internetowych.
- W trakcie realizacji połączeń audiowizualnych z uczniami, nauczyciel każdorazowo przypomina zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz zasady zachowania w trakcie prowadzonych zajęć.
- Uczniowie korzystając z połączenia audiowizualnego mają obowiązek podpisać swój profil imieniem i nazwiskiem, a na polecenie nauczyciela mają obowiązek włączyć kamerę internetową w celem potwierdzenia swojej tożsamości.
- W wyjątkowych sytuacjach, potwierdzenie tożsamości, o którym mowa w ust. 7, może odbyć się w inny ustalony przez nauczyciela sposób.
- W przypadku, gdy brak jest możliwości potwierdzenia tożsamości uczestnika połączenia audiowizualnego, nauczyciel ma prawo usunąć uczestnika z prowadzonych zajęć.
- W Trakcie zajęć prowadzonych w formie połączenia audiowizualnego, uczniowie mają obowiązek włączenia kamer na polecenie nauczyciela, celem potwierdzenia ich obecności na lekcji, a także w czasie odpowiedzi lub prac pisemnych.
- Brak informacji zwrotnych od ucznia w czasie zajęć jest równoznaczny z jego nieobecności, a fakt ten zostaje odnotowany w dzienniku.
- W ramach zajęć edukacyjnych nauczyciele monitorują postępy uczniów oraz weryfikują wiedzę i umiejętności uczniów poprzez uzyskanie od nich informacji zwrotnej po wykonanych zadaniach, w tym poprzez wiadomość e-dzienniku lub rozmowę z uczniem z wykorzystaniem aplikacji umożliwiającej połączenie audiowizualnej.
- Nauczyciele weryfikują wiedzę i umiejętności uczniów poprzez zadania przeznaczone do obowiązkowego wykonania (np. wypracowania, prace plastyczne, zadania matematyczne itp.) z poleceniem odesłania efektu pracy poprzez aplikację Teams (np. zdjęcie pracy, skan karty pracy, zrzut ekrany itp.) lub inny ustalony przez siebie sposób.
- W celu weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów nauczyciele mogą wykorzystywać platformy edukacyjne umożliwiające ocenianie zdalne.
- Za wykonanie prac uczniowie otrzymują oceny zgodnie z wewnątrzszkolnymi zasadami oceniania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na motywujący charakter oceniania.”
- po § 36 dodaje się § 37 w brzmienie:
„§ 37
- W celu realizacji zadań opiekuńczych i wychowania prawidłowego rozwoju uczniów w szkole może być zorganizowana stołówka.
- Uczniom zapewnia się jeden gorący posiłek w szkole w ciągu dnia i stwarza im możliwości jego spożycia w czasie pobytu w szkole. Korzystanie z posiłków jest dobrowolne i bezpłatne.
- Zasady korzystania ze stołówki określa Dyrektor.
- po § 42 dodaje się § 42 a w brzmieniu:
„§ 42 a
Pedagog specjalny
- Do zadań pedagoga specjalnego należy w szczególności:
- rekomendowanie dyrektorowi działań w zakresie aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie uczniów ich uczestnictwa w życiu szkoły
- wspieranie nauczycieli w:
- rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie uczniów ich uczestnictwa w życiu szkoły,
- udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy
z uczniami, - dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych,
- doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów,
- rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- współpraca z zespołami powoływanymi dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania,
- określenie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego
i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe
i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, - udzielanie uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- prowadzenie zajęć rewalidacyjnych.
- po § 59 dodaje się § 59a w brzmieniu:
„§59a
Wprowadza się punktowy system oceniania zachowania.
- Ustalenia ogólne.
- Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia
w szczególności:- wywiązywanie się z obowiązków ucznia,
- postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,
- dbałość o honor i tradycje szkolne,
- dbałość o piękno mowy ojczystej,
- dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
- godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,
- okazywanie szacunku innym osobom.
- Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia. Ocena ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.
- Szczegółowe kryteria oceniania:
- Ocenę zachowania za I semestr ustala się według następującej skali punktowej:
wzorowe | 500 pkt. i więcej |
bardzo dobre | 350 – 499 pkt. |
dobre | 250 – 349 pkt. |
poprawne | 150 – 249 pkt. |
nieodpowiednie | 100 – 149 pkt. |
naganne | do 99 pkt. |
- Na początku każdego semestru uczeń otrzymuje „awansem” 250 pkt. co równe jest ocenie dobrej zachowania.
- Ocenę roczną zachowania ustala się na podstawie sumy punktów uzyskanych w I i II semestrze zgodnie z poniższą punktacją:
wzorowe | 1000 pkt. i więcej |
bardzo dobre | 700 – 999 pkt. |
dobre | 500 – 699 pkt. |
poprawne | 300 – 499 pkt. |
nieodpowiednie | 200 – 299 pkt. |
naganne | do 199 pkt. |
- W ciągu semestru uczeń ma możliwość w zależności od prezentowanej postawy zwiększyć lub zmniejszyć liczbę punktów.
- Uczeń może również, otrzymać za swą postawę nagrody przewidziane w Statucie szkoły: (pochwałę wychowawcy lub nauczyciela przedmiotu na forum klasy, pochwałę dyrektora szkoły, pochwałę na zebraniu z rodzicami, list gratulacyjny do rodziców, nagrodę rzeczową).
- Za nagminne łamanie Regulaminu szkolnego, brak poprawy zachowania, mimo podjętych działań i zastosowanych punktów ujemnych, uczeń może otrzymać kary przewidziane w Statucie szkoły: rozmowa indywidualna ucznia z wychowawcą
i pedagogiem lub psychologiem, wezwanie do szkoły rodziców, skierowanie ucznia na rozmowę z dyrektorem, pozbawienie ucznia przywilejów np. udziału w dyskotece, wycieczce itp., skierowanie ucznia na zespół ds. wychowawczych, naprawę szkody wyrządzonej innym oraz przeniesienie ucznia do innej szkoły po uprzedniej rozmowie
z jego rodzicami – w szczególnych przypadkach, jeżeli wszystkie podjęte wcześniej środki wychowawcze nie odnosiły pozytywnych rezultatów. - Za zachowanie świadczące o przejawach demoralizacji ucznia (m.in. stosowanie używek, nagminne wagary, dokonanie czynu karalnego) mogą zostać wobec niego podjęte działania zgodne z obowiązującym prawem i przyjętymi procedurami postępowania, uczeń może:
- otrzymać ocenę naganną zachowania, jeżeli ta wynika z uzyskanej przez niego punktacji;
- otrzymać, także ocenę naganną zachowania, jeżeli z punktacji wynika ocena wyższa, ale została mu udzielona nagana z rąk dyrektora za popełnienie przewinienia zasługującego na taką karę (zgodnie z obowiązującym zapisem w Statucie Szkoły).
- Obowiązkiem każdego nauczyciela jest dokonywanie na bieżąco wpisów do dziennika elektronicznego (Vulcan) w module (Dziennik/Lekcja) w zakładce (Uwagi), potwierdzających konkretne zachowanie ucznia w ciągu roku szkolnego. Wpis w dzienniku elektronicznym powinien uwzględniać:
- obszar dotyczący rodzaju zachowania,
- symbol,
- liczba punktów,
- krótki opis konkretnego zachowania (pozytywnego lub negatywnego).
- Wpisów do dziennika elektronicznego w zakładce (Uwagi) dokonuje wychowawca, nauczyciele przedmiotów, pedagog szkolny, psycholog szkolny, nauczyciele świetlicy i biblioteki. Uczeń ma prawo znać treść wpisu i liczbę przyznanych punktów.
- Wychowawca w terminie do 7 dni kolejnego miesiąca zobowiązany jest podsumować liczbę punktów uczniów danego oddziału, podając uczniom do informacji stan punktów za dany miesiąc (na zajęciach z wychowawcą) wraz z informacją zwrotną dotyczącą możliwości poprawy.
- Wychowawca zobowiązany jest systematycznie prowadzić dla uczniów karty punktów zbiorczych.
- W sytuacji, kiedy uczeń z przyczyn losowych (np. pobyt w sanatorium itp.) nie mógł uzyskać odpowiedniej liczby punktów, o ocenie zachowania decyduje wychowawca, biorąc pod uwagę opinię innych nauczycieli.
- Rodzic w ciągu 14 dni od powrotu dziecka do szkoły, ma obowiązek usprawiedliwić nieobecność dziecka. Za nieusprawiedliwioną nieobecność wychowawca raz na semestr przyznaje punkty ujemne w zależności od liczby godzin nieusprawiedliwionych Wychowawca klasy informuje rodzica lub opiekuna w trybie pilnym za pośrednictwem komunikatora w dzienniku elektronicznym w przypadku uzyskania przez ucznia 50 pkt ujemnych w danym miesiącu niezależnie od uzyskanych w tym czasie punktów dodatnich
i odnotowuje ten fakt dzienniku lekcyjnym (zakładka – kontakty z rodzicami). - Wnioski o wpis do dziennika mogą zgłaszać uczniowie, pracownicy administracji i obsługi.
- Obowiązkowym elementem procesu wystawienia oceny śródrocznej
i rocznej jest samoocena ucznia, opinia klasy i opinia nauczycieli, która dokonywana jest przed wystawieniem uczniowi śródrocznej oceny klasyfikacyjnej oraz proponowanej oceny rocznej zachowania. - Samoocena i ocena klasy dokonywana jest na Karcie Oceny Postawy Zachowania.
- Nauczyciele wychowawcy dokonują podsumowania punktacji na 1 tydzień przed Radą Klasyfikacyjną w danym semestrze roku szkolnego. Punkty zdobyte po tym terminie przechodzą na drugi semestr.
- Kryteria oceniania zachowania mogą ulec modyfikacji w trakcie roku szkolnego.
- Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania.
- Pozostałe kwestie reguluje Statut Szkoły Niepublicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej Caritas Diecezji Świdnickiej im. ks. prałata Dionizego Barana
w Świdnicy.
„Konkretnemu zachowaniu- pozytywnemu lub negatywnemu- jest przydzielona odpowiednia liczba punktów według poniższego wykazu:
- Uczeń, który w I semestrze uzyska:
- ponad 50 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny wzorowej zachowania,
- ponad 100 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny bardzo dobrej zachowania,
- ponad 150 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny dobrej zachowania,
- ponad 200 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny poprawnej zachowania, mimo że uzyskał ilość punktów dodatnich wystarczających.
- Uczeń, który w roku szkolnym uzyska:
- ponad 100 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny wzorowej zachowania,
- ponad 200 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny bardzo dobrej zachowania,
- ponad 300 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny dobrej zachowania,
- ponad 400 punktów ujemnych nie może otrzymać oceny poprawnej zachowania mimo, że uzyskał ilość punktów dodatnich wystarczających na taką ocenę.
ZACHOWANIE POZYTYWNE
SYMBOL | RODZAJ ZACHOWANIA POZYTYWNEGO | ILOŚĆ PKT. | CZĘSTOTLIWOŚĆ PRZYZNAWANIA | |
WYWIĄZYWANIE SIĘ Z OBOWIĄZKÓW UCZNIA | ||||
P1 | 100% frekwencji (brak spóźnień). | +10 | raz wmiesiącu | wychowawca |
P2 | Brak nieobecności nieusprawiedliwionych. | +10 | raz w semestrze | wychowawca |
P3 | Brak negatywnych uwag w ciągu miesiąca. | +10 | raz wmiesiącu | wychowawca |
P4 | Systematyczne noszenie jednolitego stroju szkolnego | +10 | raz wmiesiącu | wychowawca |
POSTĘPOWANIE ZGODNE Z DOBREM SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ | ||||
P5 | Aktywny udział w pracy Samorządu Szkolnego. | +30 | raz w semestrze | opiekun SU |
P6 | Aktywny udział w pracy Samorządu Klasowego. | +20 | raz w semestrze | wychowawca |
P7 | Praca na rzecz klasy lub szkoły:
| +5 +10 +10 | każdorazowo | |
P8 | Udział w konkursach. | +10 | każdorazowo | pracownik szkoły |
P9 | Uzyskanie wyróżnienia w konkursie lub olimpiadzie (indywidualne lub w zespole):
| +15 +20 +30 +50 +100 | każdorazowo | pracownik szkoły |
P10 | Reprezentowanie szkoły na zewnątrz:
| +20 +30 +40 +80 | każdorazowo | pracownik szkoły |
P11 | Aktywne czytelnictwo (w porozumieniu z nauczycielem- bibliotekarzem). | +30 | raz w semestrze | pracownik szkoły |
P12 | Zaangażowanie własne i twórczość uczniów w przygotowanie akcji charytatywnych (przedstawienia, występy, biegi charytatywne, wytwory własne). | +20 | każdorazowo | |
P13 | Zaangażowanie własne i twórczość do wykorzystania na lekcji np. ciekawe materiały dydaktyczne, wytwory związane z własną pasją, talentem, prezentacje wytworów rzeczowych lub prezentacje multimedialne, przygotowanie scenek filmowych, inscenizacji. | +10 +20 +30 | każdorazowo | |
P14 | Działania proekologiczne i społeczne (zbiórka makulatury, baterii, nakrętek). | +15 | raz w semestrze | |
DBAŁOŚĆ O HONOR I TRADYCJE SZKOLNE | ||||
P15 | Pomoc w przygotowaniu imprezy szkolnej lub klasowej (Dzień Kobiet, Wigilia klasowa, itp.) | od +5 do +30 | każdorazowo | |
P16 | Reprezentowanie szkoły podczas uroczystości pozaszkolnych. | +10 | każdorazowo | |
P17 | Posiadanie stroju galowego na uroczystościach szkolnych. | +5 | każdorazowo | |
DBAŁOŚĆ O PIĘKNO MOWY OJCZYSTEJ | ||||
P18 | Nienaganna postawa i kultura osobista (właściwy stosunek do kolegów, osób dorosłych). | +30 | raz w semestrze | (wychowawca) |
DBAŁOŚĆ O BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE WŁASNE ORAZ INNYCH OSÓB | ||||
P19 | Odpowiedzialne reagowanie w niebezpiecznych sytuacjach. | +15 | każdorazowo | |
P20 | Odpowiedzialne przeciwstawianie się aktom agresji. | +25 | każdorazowo | |
GODNE, KULTURALNE ZACHOWANIE SIĘ W SZKOLE I POZA NIĄ | ||||
P21 | Postępy w zachowaniu ucznia i jego wysiłek w pracy nad sobą. | +10 | raz w miesiącu | |
P22 | Wyróżniająca kultura osobista, dobre maniery w szkole i poza szkołą. | +10 | każdorazowo | |
P23 | Wyróżniająca postawa ucznia podczas wyjść i wycieczek szkolnych. | +10 | każdorazowo | |
OKAZYWANIE SZACUNKU INNYM OSOBOM | ||||
P24 | Okazywanie szacunku pracownikom szkoły, kolegom | +10 | każdorazowo | |
P25 | Inne pozytywne zachowania według uznania nauczyciela np.: jednorazowa pomoc innej osobie, zachowanie godne pochwały i naśladowania. | +20 +30 +50 | każdorazowo | |
P26 | Posiadanie stroju galowego na uroczystościach szkolnych. | + 5 | każdorazowo |
ZACHOWANIE NEGATYWNE
SYMBOL | RODZAJ ZACHOWANIA POZYTYWNEGO | ILOŚĆ PKT. | CZĘSTOTLIWOŚĆ PRZYZNAWANIA | |
WYWIĄZYWANIE SIĘ Z OBOWIĄZKÓW UCZNIA | ||||
N1 | Niezdyscyplinowanie na lekcji (rozmowy i wykonywanie czynności nie mających związku z lekcją, celowe rozpraszanie uwagi kolegów, niewykonywanie poleceń nauczyciela itp.). | – 5 | każdorazowo | |
N2 | Niewłaściwy stosunek do obowiązków szkolnych (brak zeszytów, podręczników, ćwiczeń, stroju na wych. fiz., materiałów na zajęcia plastyczne, techniczne, przyborów szkolnych). | – 5 | każdorazowo | |
N3 | Odpisywanie lekcji, ściąganie. | – 10 | każdorazowo | |
N4 | Brak jednolitego stroju szkolnego. | – 10 | jednorazowo w danym dniu | |
N5 | Brak bezpiecznego obuwia zmiennego. | – 5 | każdorazowo | |
N6 | Niewypełnianie obowiązku dyżurnego. | – 5 | każdorazowo | |
N7 | Nieusprawiedliwione nieobecności:
wpisywane w przypadku braku usprawiedliwionych godzin powyżej siedmiu dni od ustania nieobecności. | –5 –10 –15 –20 | raz w semestrze | (wychowawca) |
N8 | Spóźnianie się na lekcję. | –1 | każdorazowo | |
N9 | Opuszczanie lekcji bez usprawiedliwienia. | –10 | za każdą lekcję | |
POSTĘPOWANIE ZGODNE Z DOBREM SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ | ||||
N10 | Oszustwo i fałszerstwo. | –50 | każdorazowo | |
N11 | Kłamstwo, pomówienia. | –10 | każdorazowo | |
N12 | Niewywiązywanie się z dobrowolnie podjętych działań. | –5 | każdorazowo | |
N13 | Używanie telefonu komórkowego na terenie szkoły bez zgody nauczyciela. | –20 | każdorazowo | |
N14 |
(wyrzucanie owoców, kopanie, rzucanie owocami po korytarzach, mlekiem w kartonie itp.) | – 15 – 15 | każdorazowo | |
DBAŁOŚĆ O HONOR I TRADYCJE SZKOLNE | ||||
N15 | Niewłaściwe zachowanie podczas imprez i uroczystości szkolnych (nieuszanowanie podniosłej atmosfery podczas hymnu państwowego, komendy „baczność”, przeszkadzanie w trakcie występu). | – 20 | każdorazowo | |
DBAŁOŚĆ O PIĘKNO MOWY OJCZYSTEJ | ||||
N16 | Używanie wulgaryzmów i przekleństw. | – 20 | każdorazowo | |
DBAŁOŚĆ O BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE WŁASNE ORAZ INNYCH OSÓB | ||||
N17 | Zastraszanie kolegów, wyłudzanie pieniędzy lub innych dóbr. | – 50 | każdorazowo | |
N18 | Zaczepianie fizyczne (kopnięcie, popchnięcie, plucie, podstawianie nóg). | – 50 | każdorazowo | |
N19 | Udział w bójce. | – 100 | każdorazowo | |
N20 | Bierny udział w bójce, kibicowanie aktom przemocy, podżeganie do przemocy. | – 50 | każdorazowo | |
N21 | Przywłaszczenie, kradzież cudzej własności. | – 50 | każdorazowo | |
N22 | Wandalizm, dewastowanie sprzętu szkolnego, niszczenie mienia kolegów(w zależności od wartości mienia). | od – 15 do – 50 | każdorazowo | |
N23 | Napaść fizyczna na drugą osobę. | – 50 | każdorazowo | |
N24 | Zachowanie stanowiące zagrożenie zdrowia lub życia innych osób np.: spowodowanie uszkodzenia ciała, doprowadzenie do wypadku, groźby karalne, długotrwałe zastraszanie, przymuszanie do niechcianych czynności oraz inne działania niezgodne z prawem. | – 100 | każdorazowo | |
N25 | Wychodzenie poza teren szkoły. | – 20 | każdorazowo | |
N26 |
| –50 –50 – 100 | każdorazowo | |
N27 | Wnoszenie na teren szkoły i używanie niebezpiecznych materiałów i narzędzi np.: noże, petardy itp. | – 50 | każdorazowo | |
N28 | Niestosowanie się do regulaminów szkolnych: korzystania z sali gimnastycznej, Sali lekcyjnych, regulaminu zachowania na korytarzu, na przerwie, przebywanie w miejscach niedozwolonych itp. | – 10 | każdorazowo | |
GODNE, KULTURALNE ZACHOWANIE SIĘ W SZKOLE I POZA NIĄ | ||||
N29 | Niekulturalne zachowanie się w miejscach publicznych – w zależności od rodzaju zachowania. | – 5 | każdorazowo | |
N30 | Niekulturalne zachowanie się na terenie szkoły. | – 5 | każdorazowo | |
N31 | Zaczepianie słowne ( wymyślanie, wyzwiska, przekleństwa, agresja słowna, nieprzyzwoite gesty i pozy) wobec kolegów. | -30 | każdorazowo | |
N32 | Aroganckie, niestosowne zachowanie wobec nauczycieli, pracowników szkoły, innych osób dorosłych ( ubliżanie, używanie obraźliwych gestów, określeń). | -30 | każdorazowo | |
N33 | Fotografowanie lub filmowanie zdarzeń z udziałem innych osób bez ich zgody | -40 | każdorazowo | |
N34 | Upublicznienie materiałów i zdjęć bez zgody obecnych na nim osób ( np. w Internecie, w mediach społecznościowych, miejscach publicznych). | -100 | każdorazowo | |
N35 | Obrażanie, wyśmiewanie, negatywne, wulgarne komentowanie pod adresem określonej osoby za pośrednictwem mediów społecznościowych, telefonii komórkowej. | -100 | każdorazowo | |
N36 | Inne niewłaściwe zachowanie nie ujęte w powyższym systemie oceniania zachowania- punkty ujemne w zależności od wagi czynu. | -20 -30 -50 | każdorazowo |
w § 59 uchyla się ust. 5, 6.
w § 50 po pkt. 3 dodaje się pkt. 3a w brzmieniu:
„§ 3a pochwałę pedagoga lub psychologa,”
w § 50 po pkt. 2 dodaje się pkt. 2a w brzmieniu:
„§2a upomnienie pedagoga lub psychologa.”
Pozostała treść Statutu pozostaje bez zmian.