Szkoła Pozytywnego Myślenia

We wrześniu wszystkie klasy zrealizowały zadania wynikające z programu Szkoły Pozytywnego Myślenia Instytut Edukacji Pozytywnej.
Wychowawcy przeprowadzili w swoich klasach pogadanki oraz warsztaty na temat bezpieczeństwa emocjonalnego i psychicznego dzieci i młodzieży. Powstała piramida potrzeb dziecka, którą przygotowali uczniowie z grupy 0 i wiele innych ciekawych prac.
Na zebraniu ogólnym dla rodziców pedagog p. Wioletta Turek omówiła najważniejsze zagadnienia związane z potrzebami emocjonalnymi naszych uczniów, a podczas ostatniej rady pedagogicznej zostały omówione działania na rzecz poprawy w naszej placówce bezpieczeństwa psychicznego i emocjonalnego naszych uczniów.
Dodatkowo rodzice wypełnili ankiety dotyczące tematu, a nasi uczniowie ankiety dotyczące bezpieczeństwa w szkole.
Wyniki ankiet zamieszczone są w programie profilaktyczno-wychowawczym szkoły.
Dodatkowo nauczyciele w miarę swoich możliwości przemycali we wrześniu liczne ciekawostki na temat zajęć
Zadania zaproponowane przez Szkołę Pozytywnego Myślenia sprawiły nam dużo przyjemnych wrażeń i zachęciły do podjęcia nowych działań na rzecz lepszej współpracy między rodzicami, uczniami i wychowawcami.
W październiku zrealizowaliśmy kolejne zadania z programu Szkoły Pozytywnego Myślenia.
W klasach
,
,
i
przeprowadzone zostały warsztaty o stresie, które nauczyły uczniów jak radzić sobie ze strachem i swoimi lękami. A także warsztaty o uważnosci, dzięki którym uczniowie mogli się zrelaksować i dostrzec to, czego wcześniej wokół siebie nie widzieli. Poczuć swój oddech, rozluźnić ciało 
Takie warsztaty przyniosły wszystkim uczestnikom dużo nowych, ciekawych doświadczeń. Były również częścią zadań realizowanych w czasie dni Zdrowia Psychicznego gdzie uczniowie mieli czas na gry planszowe
, dzień leniwca
ćwiczenia oddechowe
, robienie tematycznych gazetek oraz innych warsztatów np. szczęśliwy człowiek
, gdzie uczniowie odrysowywali swoje sylwetki i tworzyli zdrowego, radosnego człowieka.









